Når LEGO producerer og pakker, er kvaliteten høj. Der må ikke mangle en eneste klods. Det ved alle. Og det skaber en fælles, engageret kultur.
Jeg var heldig at få en opgave som UX-konsulent hos LEGO Koncernen, hvor jeg var en del af et agilt team, der arbejder med at designe løsninger til LEGOs globale produktionsanlæg. Som designer var min opgave at udvikle og vedligeholde HMI- og app-løsninger til produktionen og skulle sikre, at designet var baseret på test og feedback fra brugerne.
Det var unikt at få mulighed for at dykke ned i LEGOs produktions- og pakkeprocesser. I takt med at jeg forstod de komplekse systemer, der er i spil, fik jeg rum til at træffe beslutninger og udvikle løsninger til brugernes arbejde.
Jeg arbejdede sammen med dygtige udviklere, produktchefer og andre designere på tværs af forsyningskæden. Specielt med designere for at vi kunne sikre, designet var både sammenhængende og i overensstemmelse med forretningsmålene.
Det er en fryd at opleve at også indefra er LEGOs brand helt tydelig. Kreativitet og leg ER en del af LEGOs dna. Det frigiver endorfiner, når man træder ind ad døren om morgenen og det er svært at skjule et smil.